Veelgestelde vragen over zakelijke lease

Lease jij een personenwagen of bedrijfswagen zakelijk? Gebruik de verschillende tabbladen en ontdek per onderwerp de meest gestelde vragen en onze antwoorden. Grote kans dat jouw vraag er tussen zit. We staan graag voor je klaar.

Auto gebruiken

Mag mijn partner ook in de leaseauto rijden?

Ja dat mag als hij/zij een in Nederland geldig rijbewijs heeft. Controleer wel of de autoregeling van je werkgever dit ook toestaat.

Naar welke landen mag ik met mijn leaseauto?

Je mag met je leaseauto naar alle landen die op de groene kaart vermeld staan.

Wanneer heb ik een groene kaart nodig?

De groene kaart is het internationale verzekeringsbewijs voor de leaseauto. In veel landen is deze niet meer verplicht. Landen waar de groene kaart nog wel verplicht is, zijn: 

  • Albanië
  • Bosnië (en Herzegovina)
  • Israël
  • Marokko
  • Moldavië
  • Montenegro
  • Oekraïne
  • Rusland republiek
  • Servië
  • Tunesië
  • Turkije
  • Voormalig Joegoslavische Republiek
  • Macedonië
  • Wit-Rusland
  • Iran

Ga je met de auto naar een van deze landen? Of wil jij toch graag een nieuwe groene kaart hebben? Vraag deze dan eenvoudig online aan via deze website

Kan ik ook in het buitenland een auto leasen bij Hedin Automotive?

Nee. Op dit moment bieden wij dit alleen vanuit Nederland aan. Ga je zelf verhuizen naar het buitenland of heb je een medewerker die daar woont? Neem dan contact met ons op. Wij brengen je dan in contact met een van onze partners.

Vanaf welke prijs moet ik een alarm hebben?

Als je een auto hebt met een catalogusprijs van €50.000 of meer, is een alarm klasse drie verplicht. Bij een catalogusprijs vanaf €80.000, is een alarm klasse vijf verplicht.

Auto inleveren

Waar kan ik mijn auto inleveren?

Je kunt je auto inleveren bij de Hedin Automotive-dealer die jouw nieuwe auto levert of je huidige auto geleverd heeft. De uiteindelijke inname vindt plaats bij het innamepunt van Hedin Automotive Lease in Vuren, waar de juiste voorzieningen aanwezig zijn voor een adequate schadevaststelling en registratie. Houd er rekening mee dat je tot dat moment verantwoordelijk bent voor de auto. Het is ook mogelijk om de auto rechtstreeks bij ons innamepunt in Vuren in te leveren. Het adres is Hooglandseweg 8, 4214 KG Vuren. Wij vragen je in dat geval om vooraf via 020 658 39 80 of drivercare@hedinautomotive-lease.nl een afspraak te maken. Zo kunnen wij je ter plekke nog sneller van dienst zijn.

Bekijk alle informatie over het inleveren van je auto hier>

Wat houdt de innameprocedure in?

Bij de innameprocedure worden alle regels met betrekking tot het inleveren van de leaseauto behandeld. Bijvoorbeeld wat gebeurt er met schade bij inname, wat is wel en wat is niet acceptabel.

Bekijk alle informatie over het inleveren van je auto hier>

Wanneer ontvang ik de eindafrekening?

Als je een leaseauto inlevert bij een erkend inleverpunt, ontvang je binnen een paar weken de eindafrekening. Omdat Hedin Automotive de leasetermijnen altijd een maand vooruit factureert, heb je mogelijk te veel betaald. Deze krijg je vanzelfsprekend bijgeschreven op de factuur van de eindafrekening.

Hoe komt het dat ik na inlevering van de leaseauto nog facturen voor brandstofkosten ontvang?

Soms worden er na het inleveren van je leaseauto nog brandstofkosten doorbelast. Bijvoorbeeld als je de tankpas nog steeds gebruikt. Of als een tankstation zijn tankingen pas na het inleveren van de auto bij MultiTankCard heeft ingediend.

Contract

Wat is er allemaal standaard in het leasecontract opgenomen?

Onze leasecontracten zijn opgesteld op basis van Full Operational Lease. Dit betekent dat de volgende zaken altijd zijn inbegrepen: 

  • Afschrijving
  • Rente
  • Motorrijtuigenbelasting
  • WA + Casco verzekering
  • Ongevallen Inzittendenverzekering (OIV)
  • Motorrijtuigen rechtsbijstandverzekering
  • Onderhoud en banden
  • Vervangend vervoer na 24 uur
  • Administratiekosten
  • Hulp bij pech in Nederland

Is tussentijdse wijziging van het leasecontract mogelijk?

Ja, het is mogelijk om je leasecontract tussentijds te wijzigen. We brengen hier wel kosten voor in rekening.

Is het mogelijk om winterbanden op te nemen in het leasecontract?

Ja, dat kan. Lees de voorwaarden op onze website of neem contact op met een van onze leaseadviseurs.

Is een auto leasen voor een stichting of vereniging ook mogelijk?

Staat je vereniging of stichting niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan vragen we je bij de bestelling om een Akte van Maatschap of de statuten van de vereniging aan te leveren.  

Ik ben een startende ondernemer, kan ik leasen bij Hedin Automotive?

Ook startende ondernemers zijn welkom om te leasen bij Hedin Automotive. Houd er wel rekening mee dat er mogelijk een aanbetaling wordt gevraagd naast de reguliere acceptatieprocedure. Dit is een financiële zekerheidstelling in verband met het ontbreken van jaarcijfers.

Financieel

Hoe verloopt de facturatie?

Wij zetten alle facturen om in een PDF-format. Deze ontvang je in je mail. Eén keer per maand krijg je een factuur voor de leasetermijnen. Zijn er nog andere facturen die betaald moeten worden, zoals een bekeuring of eigen risico? Deze ontvang je wekelijks in je mail.

Is onderhandeling over het leasetarief mogelijk?

Heb je een betere aanbieding gekregen? Stuur dan een mail naar sales@hedin automotivelease.nl. Wij kijken wat wij voor je kunnen doen.

Hoe werkt bijtelling bij een leaseauto?

Wanneer je je zakelijk leaseauto ook privé wilt gebruiken dan moet je vanaf meer dan 500 privékilometers per jaar bijtelling betalen De overheid ziet het privé gebruik van een zakelijke leaseauto namelijk als onderdeel van je inkomen. Het bedrag dat je betaalt aan bijtelling is afhankelijk van:

  • de cataloguswaarde van de zakelijke leaseauto
  • de CO2-uitstoot van deze zakelijke leaseauto
  • de belastingschijf waarin jouw salaris valt

Kijk op www.belastingdienst.nl voor de actuele bijtellingspercentages.

Wanneer vindt er een herrekening plaats?

Er vindt een herrekening plaats als er een verschil is tussen de werkelijke- en afgesproken gereden kilometers. Dit verschil moet dan groter zijn dan tien procent.

Ik heb een factuur met een prijswijziging ontvangen. Hoe kan dat?

Het leasecontract bestaat uit verschillende onderdelen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de verzekeringspremie of motorrijtuigenbelasting. Als de premies hiervan veranderen, wordt het leasetarief aangepast naar de nieuwe situatie. Hierbij kan het gebeuren dat je leasebedrag wijzigt.  

Waarom wijkt het termijnbedrag van mijn eerste factuur af t.o.v. de door mij getekende offerte?

Nadat je de offerte hebt getekend, wordt de auto besteld. Het is mogelijk dat de prijzen veranderen in de periode tussen tekenen en afleveren. Bijvoorbeeld omdat de importeur de prijzen voor de auto heeft aangepast. Of omdat er nieuwe belastingmaatregelen zijn doorgevoerd. Hierdoor wordt het termijnbedrag aangepast.

Hoe lang duurt de procedure die Hedin Automotive hanteert om de kredietwaardigheid van een klant te beoordelen?

Als alle gewenste bedrijfsinformatie beschikbaar is, wordt de aanvraag binnen enkele werkdagen afgehandeld.  

Wat houdt de acceptatieprocedure in?

Bij de acceptatieprocedure bepaalt de afdeling Credit Risk of leasen via Hedin Automotive mogelijk is. Ook wordt er gekeken of dit zonder zekerheidsinstelling (aanbetaling) kan. Hiervoor wordt er een credit check uitgevoerd op basis van beschikbare jaarcijfers.  

Wat houdt een aanbetaling in?

Het is mogelijk dat wij een aanbetaling vragen als zekerheidsstelling. Deze aanbetaling wordt, inclusief rentevergoeding, opgenomen in het leasebedrag. Hierdoor zal het leasetarief lager zijn. 

Wat doet Hedin Automotive met bekeuringen?

Als je een bekeuring krijgt, berekenen wij deze aan je door. Ook rekenen wij een opslag voor administratiekosten. 

Hoe kan ik bezwaar maken tegen het ontvangen van een bekeuring?

Het is mogelijk om een bezwaarschrift in te dienen tegen het ontvangen van een bekeuring. Dit wordt ook uitgelegd op de beschikking. Stuur altijd de machtiging mee die we standaard met je bekeuring verzenden.

Kan ik beter een auto leasen of kopen?

Het hangt van veel zaken af of het voordeliger is om een auto te leasen of kopen. Wij helpen je graag met het maken van de juiste keuze. Neem hierover contact met ons op. Dan kijken we samen wat het beste alternatief is in jouw situatie. 

Onderhoud & banden

Bij wie kan ik mijn leaseauto aanbieden voor onderhoud?

Hedin Automotive staat voor one-stop-shopping. Dit betekent dat het onderhoud van je auto bij de dealer wordt gedaan. Dit geldt ook voor reparaties en het wisselen van banden. 

Hoe weet ik of mijn leaseauto een APK nodig heeft?

Twee maanden voordat je APK verloopt, krijg je een herinnering per post of mail.

Mijn auto is aan een APK toe maar mijn leasecontract loopt bijna af. Mag ik de keuring nog laten uitvoeren?

Een APK is wettelijk verplicht en moet dus altijd worden uitgevoerd. Als je APK samenvalt met de einddatum van je leasecontract, is het niet nodig om deze uit te voeren. 

Waar kan ik de banden laten vervangen van mijn leaseauto?

Hedin Automotive staat voor one-stop-shopping. Dit betekent dat de bandenwissel van je leaseauto bij de dealer wordt gedaan. Dit geldt ook voor reparaties en ander onderhoud. 

Schade & pech

Waar kan ik met mijn leaseauto terecht voor schadereparatie?

Wij hebben een landelijk netwerk schadeherstelbedrijven. Welke werkplaats het meest geschikt is, hangt af van de schade. Neem contact met ons op om dit te bespreken.

Hoe meld ik schade aan mijn leaseauto?

Meld de schade altijd binnen 48 uur. Autoschade kan binnen kantooruren telefonisch gemeld worden bij onze afdeling Driver Care via telefoonnummer: (020) 658 39 80.  Is er een tegenpartij bij betrokken? Vul dan altijd samen het Europees schadeformulier in. 

Ik krijg een eigen risico doorbelast terwijl de schade verhaalbaar is. Hoe kan dit?

Als je schade meldt, wordt het geldende eigen risico altijd aan je doorbelast. Na ontvangst en verwerking van alle schadedocumenten kijken we of de desbetreffende schade inderdaad verhaalbaar is. Als dit het geval is, verhaalt de verzekeraar de schade. Wij wachten tot we de schade van de verzekeraar uitgekeerd krijgen. Vervolgens sturen wij je een creditnota voor het eigen risico.

Hoe komt het dat ik bij een schademelding de totale schade doorbelast krijg?

Er zijn meerdere oorzaken mogelijk. Onze leaseafdeling heeft bijvoorbeeld het ingevulde en ondertekende schadeformulier niet of te laat ontvangen. Ook is het mogelijk dat de schade niet is gedekt op de polis. Je ziet op je factuur waarom de schade is doorbelast. 

Heeft een schade effect op mijn no-claim?

Nee. De leaseafdeling van Hedin Automotive werkt niet met een no-claim. 

Er is ingebroken in mijn leaseauto. Wat moet ik doen?

Doe bij inbraak aangifte bij de plaatselijke politie of online via www.politie.nl/aangifte. Stuur daarna de kennisgeving van aangifte en het schadeformulier naar onze leaseafdeling drivercare@hedinautomotive-lease.nl. Heb je ruitschade of kan je niet meer rijden? Neem dan buiten kantooruren contact op met de nooddienst via 020 658 39 93

Als ik pech onderweg krijg, kan ik dan de leaseafdeling van Hedin Automotive bellen?

Ja, dat kan. Pechhulp Nederland zit standaard in je leasepakket. Heb je pech onderweg, bel dan onze nooddienst op 020 658 39 93

Tanken

Mijn tankpas werkt niet meer. Waar kan ik mijn kosten declareren?

Je declareert deze kosten op de website van MultiTankCard. Log hiervoor in als pashouder met je brandstofpas. 

Ik ben de pincode voor mijn brandstofpas kwijt. Wat moet ik doen?

Neem contact op met het Driver Care team door te bellen naar 020 658 39 80.

Ik ben mijn brandstofpas kwijt. Wat moet ik doen?

Neem contact op met het Driver Care team van onze leaseafdeling door te bellen naar 020 658 3980. Bel buiten kantoortijden naar ons noodnummer: 020 658 39 93

Is het bedrag inclusief brandstof ook echt inclusief? Of moet ik rekening houden met een afrekening?

Elke maand betaal je een brandstofvoorschot met het leasetermijn. Ieder kwartaal krijg je een afrekening. Hierbij kijken we ook naar de werkelijk gemaakte brandstofkosten. 

Hoe komt het dat ik na inlevering van de leaseauto nog facturen voor brandstofkosten ontvang?

Soms worden er na het inleveren van je leaseauto nog brandstofkosten doorbelast. Bijvoorbeeld als je de tankpas nog steeds gebruikt. Of als een tankstation zijn tankingen pas na het inleveren van de auto bij MultiTankCard heeft ingediend.

Veelgestelde vragen over private lease

Gebruik de verschillende tabbladen en ontdek per onderwerp de meest gestelde vragen en onze antwoorden. Grote kans dat jouw vraag er tussen zit. We staan graag voor je klaar.

Auto gebruiken

Mogen anderen in mijn private lease auto rijden?

Ja dat mag. Wel moet hij/zij een in Nederland geldig rijbewijs hebben en toestemming van de contractant. 

Ik verhuis naar het buitenland. Kan ik mijn auto meenemen?

Nee, je kan helaas je auto niet meenemen als je naar het buitenland verhuist. Tijdens de looptijd van de overeenkomst moet je in Nederland wonen. Neem hiervoor contact met ons op. 

Waar gaan mijn bekeuringen heen?

Het voertuig staat op jouw naam geregistreerd. Daarom worden eventuele boetes en naheffingen parkeerbelasting direct aan jou opgelegd. Als wij toch een boete of naheffing parkeerbelasting ontvangen wordt deze aan je gefactureerd. 

Auto inleveren

Waar kan ik mijn auto inleveren?

Je kunt je auto inleveren bij de Hedin Automotive-dealer die jouw nieuwe auto levert of je huidige auto geleverd heeft. De uiteindelijke inname vindt plaats bij het innamepunt van Hedin Automotive Lease in Vuren, waar de juiste voorzieningen aanwezig zijn voor een adequate schadevaststelling en registratie. Houd er rekening mee dat je tot dat moment verantwoordelijk bent voor de auto. Het is ook mogelijk om de auto rechtstreeks bij ons innamepunt in Vuren in te leveren. Het adres is Hooglandseweg 8, 4214 KG Vuren. Wij vragen je in dat geval om vooraf via +31 020 658 39 80 of drivercare@hedinautomotive-lease.nl een afspraak te maken. Zo kunnen wij je ter plekke nog sneller van dienst zijn.

Bekijk alle informatie over het inleveren van je auto hier>

Wat houdt de innameprocedure in?

Bij de innameprocedure worden alle regels met betrekking tot het inleveren van de leaseauto behandeld. Bijvoorbeeld wat gebeurt er met schade bij inname, wat is wel en wat is niet acceptabel.

Bekijk alle informatie over het inleveren van je auto hier>

Wat gebeurt er als ik de auto met schade inlever?

De staat van de auto en eventuele schades worden vastgelegd in een innamerapport. Hiervoor ontvang je geen factuur. Als er grote schades zijn die niet onder reguliere gebruikersschade vallen, vragen we een eigen bijdrage per schadegeval. Bekijk het innameprotocol voor meer informatie.  

Is de auto aan het einde van het contract van mij?

Nee, privé lease is geen lening. Hedin Automotive Lease blijft eigenaar van de auto. Daarom betaal je bij privé lease ook geen slottermijn. 

Contract

Wat zit er standaard in mijn Private Lease contract?

In de prijs voor Private Lease zijn de kosten voor het gebruik van de auto inbegrepen. Denk aan: 

  • Afschrijving
  • Rente
  • Motorrijtuigenbelasting
  • Onderhoud, reparatie en vervanging van banden bij normale slijtage
  • Allrisk verzekering (WA + Casco)
  • Ongevallen inzittendenverzekering (OIV)
  • Verhaalsrechtsbijstand (verkeer)
  • Vervangend vervoer na 48 uur
  • 24/7 pechhulp
  • Haal- en brengservice bij onderhoud en reparatie

Brandstofkosten, bekeuringen, winterbanden en een eigen bijdrage bij schade zijn niet standaard bij de prijs inbegrepen.

Welke kosten zijn niet in het Private Lease contract inbegrepen?

Kosten die niet in het Private Lease contract zijn inbegrepen zijn bijvoorbeeld de kosten voor brandstof en parkeren. Ook het wassen van het voertuig, updates van het navigatiesysteem, bekeuringen en tolgelden komen voor eigen rekening. 

Moet ik een bepaalde leeftijd hebben voor het afsluiten van een Private Lease contract?

Ja. Voor het afsluiten van een Private Lease contract moet je minimaal 18 jaar oud zijn. Ook moet je in het bezit zijn van een in Nederland geldig rijbewijs. Bij ons geldt geen maximum leeftijd voor het afsluiten van een contract. 

Kan het Private Lease contract verlengd worden?

Ja. Verlengen is mogelijk tot een maximale looptijd van zestig maanden. Neem hiervoor contact met ons op. 

Kan iemand anders borg staan voor mij?

Nee, dat is niet mogelijk. Wel is het mogelijk om samen met je partner een aanvraag te doen.

Ik rijd meer dan afgesproken, en nu?

Het kan voorkomen dat je meer of minder kilometers rijdt dan in je contract is opgenomen. Wij vinden het belangrijk dat je niet onnodig met onverwachte kosten wordt geconfronteerd. Daarom vragen we je één keer per jaar om je kilometerstand door te geven. Heb je meer kilometers gereden dan in je contract staan? Dan worden deze met je verrekend tegen de prijs die in het contract vermeld staan. Is het verschil groter dan de marge van tien procent? Dan vindt er een herrekening van het leasetarief plaats. 

Neem contact met ons op als je een structurele wijziging in het aantal kilometers verwacht. Bijvoorbeeld omdat je bent verhuist of omdat je werklocatie is veranderd. Samen kijken we naar een aangepast voorstel om onnodige kosten achteraf te voorkomen. 

Op welke naam wordt het kenteken geregistreerd?

Het kenteken wordt op jouw naam geregistreerd. Hierbij maken we gebruik van de Registratie Tenaamstelling Leasemaatschappijen. Dit betekent dat de auto in het kentekenregister van het RDW op jouw naam wordt geregistreerd. In een apart register wordt geregistreerd dat de auto eigendom is van Hedin Automotive Lease. 

Kan ik nog van het leasecontract afzien nadat ik het heb ondertekend?

Ja, dan kan. Je hebt na het ondertekenen van het leasecontract veertien dagen bedenktijd. Dit betekent dat je een leasecontract tot veertien dagen kan ontbinden zonder dat hieraan kosten zijn verbonden. 

Wat gebeurt er met mijn Private leasecontract als ik kom te overlijden?

Als je komt te overlijden wordt het Private leasecontract kosteloos beëindigd. Als je nabestaande de overeenkomst voort willen zetten dienen ze contact met ons op te nemen. Hij of zij zal opnieuw financieel beoordeeld worden. De voortzetting van de overeenkomst hangt af van de uitslag van deze beoordeling. 

Hoe wordt de hoogte van de opzeggingsvergoeding bepaald bij opzegging na het eerste jaar?

Als je het contract opzegt na het eerste jaar geldt een vaste opzeggingsvergoeding. Deze is gelijk aan veertig procent van de nog resterende leasetermijnen. 

Rekenvoorbeeld:  
Stel je betaalt €250 per maand over een looptijd van 48 maanden. Je wilt na 42 maanden het leasecontract opzeggen. Je opzeggingsvergoeding bedraagt dan €600 (40% van €250 * 6 maanden). 

Wordt de leaseovereenkomst geregistreerd bij het BKR?

Ja, de leaseovereenkomst wordt geregistreerd in het CKI-register van het BKR in Tiel. In dit Centraal Krediet Informatiesysteem wordt de overeenkomst geregistreerd onder de code OA (operational autolease). De hoogte van de registratie is vanuit Stichting Keurmerk Private Lease vastgesteld op 100 procent van de som van de leasetermijnen. 

Rekenvoorbeeld: 
Stel, je betaalt €200 per maand voor een looptijd van 36 maanden. Het bedrag dat bij het BKR geregistreerd wordt is in dit geval €7.200 (100% van 200 * 36 maanden).

Waar kan ik de voorwaarden vinden?

De voorwaarden voor contracten na 1 november 2019: 

  • Algemene voorwaarden versie 1.1
  • Aanvullende voorwaarden 2019-01
  • Innameprotocol à inleverhandleiding 2019-01
  • Verzekeringsvoorwaarden 2019-01
  • Handleiding gebruik leaseauto à berijders handleiding 2019-01

De voorwaarden voor contracten voor 1 november 2019: 

  • Algemene voorwaarden
  • Aanvullende voorwaarden
  • Innameprotocol
  • Verzekeringsvoorwaarden
  • Handleiding gebruik leaseauto

 

Zitten er winterbanden in mijn contract?

Winterbanden zijn niet opgenomen in een Private Lease contract. Wel heb je de keuze om all season banden aan je contract toe te voegen. 

Financieel

Is Private Lease een financiering?

Nee, Private Lease wordt volgens de huidige wet- en regelgeving niet gezien als een vorm van financiering. Het wordt gezien als huur. Hedin AutomotiveLease is (en blijft) eigenaar van de auto. 

Hoe wordt er beoordeeld of het voor mij financieel haalbaar is om een Private Lease aan te gaan?

Wij willen voorkomen dat je maandelijkse verplichtingen van een Private Lease niet bij je persoonlijke situatie passen. Om te bepalen of het voor jou financieel haalbaar is, werken we samen met EDR Credit Services. Zij voeren de verplichte financiële toetsing uit. Zij adviseren ons op basis van jouw persoonlijke situatie. Hiervoor passen zij de leennorm toe die is vastgesteld door Stichting Keurmerk Private Lease. Ook toetsen ze de leennorm bij het Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR). Zo weet je zeker dat je een verantwoorde keuze maakt voor het leaseproduct. 

Waarom heb ik geen bijtelling bij een Private Lease contract?

Bijtelling is alleen van toepassing als jouw werkgever een auto beschikbaar stelt en hiervoor de kosten op zich neemt. Omdat je het contract privé afsluit en de leasekosten zelf betaalt, is er dus geen sprake van bijtelling.  

Er staat een BKR codering achter mijn naam. Kom ik in aanmerking voor een Private Lease contract?

Wij beoordelen iedere aanvraag voor Private Lease individueel. Het BKR kent verschillende coderingen, ook positieve. De aard van de codering(en) en de financiële beoordeling bepalen of je in aanmerking komt voor een Private Lease contract. 

Hebben wijzigingen op het gebied van belasting invloed op het maandbedrag?

Ja. Het is mogelijk dat het maandbedrag veranderd door fiscale wijzigingen. Denk hierbij aan veranderingen in de motorrijtuigenbelasting, assurantiebelasting of de BTW. 

Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

Je betaalt de verschuldigde bedragen via een automatische incasso. Hiervoor vul je een machtiging tot automatische incasso in en deze onderteken je. Dit gebeurt voor ingang van de contractduur. 

Mijn eerste factuur is hoger dan het maandtermijn op mijn overeenkomst. Hoe kan dit?

Je betaalt bij ons altijd één maandtermijn vooruit. Je betaalt dus voor de komende maand. Het is mogelijk dat op de eerste factuur een resterend aantal dagen van de huidige maand van aflevering staan. De eerstvolgende maandfactuur zal dus overeenkomen met het maandtermijn op je overeenkomst. 

Is mijn auto overal verzekerd?

Jouw leaseauto is in bijna alle Europese landen verzekerd. Kijk hiervoor op je verzekeringsbewijs, ook wel bekend als de groene kaart.

Onderhoud & banden

Wie houdt bij wanneer het voertuig een onderhoudsbeurt nodig heeft?

Je bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd laten uitvoeren van onderhoud en de APK keuring. Gebruik onze online afspraakplanner voor het plannen van onderhoud.

Zitten er winterbanden in mijn contract?

Winterbanden zijn niet opgenomen in een Private Lease contract. Wel heb je de keuze om all season banden aan je contract toe te voegen. 

Bij wie kan ik mijn leaseauto aanbieden voor onderhoud?

Hedin Automotive staat voor one-stop-shopping. Dit betekent dat het onderhoud van je auto bij de dealer wordt gedaan. Dit geldt ook voor reparaties en het wisselen van banden. 

Mijn auto is aan een APK toe maar mijn leasecontract loopt bijna af. Mag ik de keuring nog laten uitvoeren?

Een APK is wettelijk verplicht en moet dus altijd worden uitgevoerd. Als je APK samenvalt met de einddatum van je leasecontract, is het niet nodig om deze uit te voeren. 

Waar kan ik de banden laten vervangen van mijn leaseauto?

Hedin Automotive staat voor one-stop-shopping. Dit betekent dat de bandenwissel van je leaseauto bij de dealer wordt gedaan. Dit geldt ook voor reparaties en ander onderhoud. 

Schade & pech

Wat moet ik doen bij schade aan mijn leaseauto?

Volgens de polisvoorwaarden moet iedere schade binnen 24 uur gemeld worden bij Hedin Automotive. Autoschade kan binnen kantooruren telefonisch gemeld worden via telefoonnummer 020 658 39 80. Bij eenzijdige schade kan je de schade ook online melden

Wanneer er een tegenpartij bij de schade is betrokken, is online schade melden niet mogelijk. Beide partijen moeten dan een Schade Aangifte Formulier (SAF) invullen en ondertekenen. Vergeet niet de achterzijde van het formulier in te vullen. De formulieren moeten binnen 48 uur na het ontstaan van de schade naar ons te worden opgestuurd. Is de tegenpartij niet bekend? Doe dan aangifte bij de politie. Stuur een kopie van het proces-verbaal naar ons op.

Wat kan ik doen als ik onderweg pech krijg?

Als je onderweg pech krijgt met je voertuig, heb je recht op hulp. Bel daarvoor naar het alarmnummer op 020 658 39 93. Als je voertuig niet direct gerepareerd kan worden, wordt het afgesleept naar het dichtstbijzijnde reparatie- of bergingsbedrijf. 

Je hebt geen recht op kosteloze pechhulp in situaties zoals het tanken van de verkeerde brandstof, het verliezen van je sleutels of een lege brandstoftank. In deze gevallen bieden wij hulp, maar je moet zelf de eventuele kosten betalen.

Heb ik bij een ongeval recht op hulp bij vervoer van het voertuig en van de inzittenden?

Kijk bij een ongeval welke hulporganisatie op de groene kaart vermeld staat. Deze moet volgens de WA-verzekering jouw voertuig vervoeren. Als je van Hedin AutomotiveLease andere instructies krijgt, volg je deze op. 

Bouw ik schadevrije jaren op als ik bij jullie een auto lease?

Ja, je bouwt bij ons schadevrije jaren op als je geen verwijtbare schade rijdt tijdens de overeenkomst. Vraag aan het einde van de leaseperiode hiervoor jouw schadehistorie bij ons op. 

Moet ik een eigen bijdrage betalen bij gedekte WA- of cascoschade?

Bij het aangaan van het leasecontract heb je een aantal opties voor de eigen bijdrage. Het hangt af van deze keuze of je eigen bijdrage bij schade hebt. Wij vermelden dit op je leasecontract. Als je binnen een periode van twaalf maanden drie keer schade rijdt, wordt de eigen bijdrage bij schade verhoogd. De eigen bijdrage is nooit hoger dan €500 per schadegeval voor de verhoging en nooit hoger dan €1000 na de verhoging. 

Regel het zelf online…

Onze contactgegevens

Alarmnummer


Pech onderweg of een ongeluk gehad? Bel onze alarmcentrale.
 

T +31 (0)20 658 39 93

Postadres


Wil je ons iets per post sturen? Wij zijn te vinden in Hoofddorp. 

Hedin AutomotiveLease 
Postbus 703 
2130 AS Hoofddorp 

Vragen?


Snel een antwoord op je vraag nodig? Check de veelvoorkomend vragen over leasen.

Neem contact met ons op

Heb je een vraag, opmerking of bent je op zoek naar informatie? Wij helpen je graag! Via het onderstaande contactformulier kun je gemakkelijk jouw vragen aan ons stellen. Het voordeel van dit formulier is dat wij direct alle gegevens hebben om jouw vraag snel te kunnen beantwoorden.