Veelgestelde vragen

Gebruik de verschillende tabbladen en ontdek per onderwerp de meest gestelde vragen en onze antwoorden. Grote kans dat jouw vraag er tussen staat. We staan graag voor je klaar. 

Vind snel je antwoord

Ik heb een auto bij jullie gezien op jullie site. Kan ik hierover met jullie in gesprek?

Dat kan zeker! Bij de auto die je gevonden hebt staat het telefoonnummer van de vestiging waar deze auto staat. Of neem contact met ons op via het formulier op de auto-informatiepagina. Onze verkopers helpen je graag.  

Ik heb een auto gezien op jullie site. Is deze nog beschikbaar?

Zolang deze auto online staat op stern.nl is deze nog beschikbaar. Echter kan het natuurlijk voorkomen dat een auto net voordat je langs komt bij onze vestiging verkocht is. Handig is het om daarom online een afspraak te maken voor de auto. Dan weet je zeker dat de auto voor je klaar staat en dat je ook een proefrit kunt maken.

Ik heb een auto gezien op jullie site. Kan ik hierin een proefrit maken?

Dat kan zeker. Een proefrit plan je snel en eenvoudig via onze site. Ga naar de auto van je keuze, klik op de knop: Maak een proefrit en plan een afspraak via het formulier. Je ontvangt van ons een bevestiging van de afspraak. Lukt de afspraak op de door jou aangegeven datum en tijd niet. Wij nemen contact met je op om een nieuwe afspraak te plannen. 

Kan ik mijn huidige auto bij jullie inruilen?

Ja! Je kan je auto uiteraard inruilen bij Stern. Online kun je een indicatie aanvragen via onze online taxatie module. Deze geeft op basis van marktdata een indicatie van de inruilwaarde. Wil je de exacte waarde weten van je huidige auto? Kom dan langs op één van onze vestigingen en wij taxeren graag je auto. Wil je tijdens de taxatie proefrijden in een auto? Maak dan ook direct een afspraak voor een uitgebreide proefrit. Wij staan graag voor je klaar!

Wat zijn de levertijden van jullie auto’s?

De levertijden van onze auto’s verschillen per merk en type auto. Ga je voor een occasion dan kun je vaak binnen één week al rijden. Kies je een nieuwe auto uit voorraad, ook dan is binnen één week rijden mogelijk. Heb je een auto gekozen die nog helemaal gemaakt moet worden dan heb je te maken met langere levertijden. Vraag je verkoopadviseur naar de actuele levertijden voor de auto die je op het oogt hebt.

Vind snel je antwoord

Betaal ik bij het huren van een personenauto voor mijn gereden kilometers?

Kilometervrij huren behoort tot de standaard huurprijs.

Kan ik een personenauto huren zonder creditcard?

Het huren van een auto zonder creditcard kan snel en gemakkelijk met een pinpas. De pinpas moet op naam van de huurder staan, maar voor een meerprijs kunnen er ook andere bestuurders  geregistreerd worden.

Kan ik bij jullie een verhuiswagen met lift huren?

Je kunt bij al onze 20 vestigingen terecht voor het huren van een verhuiswagen met lift. Onze vestigingen zitten onder andere in Almere, Breda, Hoofddorp, Den Haag, Groningen en Utrecht. Het huren van een verhuiswagen met lift gaat altijd op basis van een aanvraag. Deze kun je online of telefonisch 088 2926000  plaatsen.

Wat moet ik meenemen als ik de auto op kom halen?

Neem bij het ophalen van de huurauto de volgende documenten mee. Deze worden bij de verhuurbalie gecontroleerd op echt- en geldigheid.  

  • Een geldig paspoort of ID kaart:
    • Ook bij een verblijfs- en/of vreemdelingen ID moet een geldig paspoort worden getoond.
    • Als je geen Nederlandse nationaliteit hebt, is een geldig paspoort voldoende.
  • Een geldig (internationaal) rijbewijs:
    • Als huurder/bestuurder moet je minimaal een jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs;
    • Je rijbewijs moet leesbaar zijn in Latijns alfabet.
  • Een document van maximaal twee maanden oud waar je huisadres op wordt vermeld.

 Extra bestuurders moeten bij het ophalen van de huurauto aanwezig zijn en een geldig rijbewijs laten zien.  

Hoe hoog is de borg van mijn huurauto en hoe kan ik die betalen?

De borg bestaat uit de verwachte huursom, het eigen risico en €80 voor de brandstof. Als je je eigen risico verlaagd, verlaag je ook de hoogte van de borg. De borg betaal je bij het ophalen van je auto bij de Stern vestiging. Dit doe je via een creditcard (wij accepteren MasterCard, Visa en American Express) of een Nederlandse pinpas op jouw naam.  

Hoe hoog is het eigen risico voor mijn huurauto?

De hoogte van je eigen risico verschilt per categorie: 

  • AB/BB: het standaard eigen risico is €500. Dit kan worden verlaagd naar €175.
  • CB t/m DBS: het standaard eigen risico is €650. Dit kan worden verlaagd naar €200.
  • MB, PD en VCC: het standaard eigen risico is €800. Dit kan worden verlaagd naar €250

Meer vragen en antwoorden over een auto huren bij Stern vind je hier

Antwoord niet gevonden?

Meer vragen en antwoorden over een auto huren bij Stern vind je hier

Vind snel je antwoord

Ik heb andere contact-/adresgegevens. Hoe kan ik deze bij jullie in het systeem laten wijzigen?

Geef deze wijziging door via het contactformulier op deze pagina, dan zorgen wij ervoor dat dit wordt aangepast in onze systemen. Alvast bedankt voor het doorgeven. 

Hoe kan ik mijn verhuizing aan jullie doorgeven?

Geef je nieuwe adresgegevens door via het contactformulier op deze pagina. Vermeld hier tevens je oude adres, zodat wij er zeker van zijn dat wij de gegevens van de juiste persoon aanpassen. Alvast bedankt voor het doorgeven.   

Ik wil geen mailingen meer van jullie ontvangen. Hoe kan ik dit aangeven?

Heb je net een e-mailing ontvangen, dan vind je onderaan de mailing altijd een mogelijkheid tot uitschrijven. Door de link in de mailing te gebruiken wordt de uitschrijving direct doorgevoerd. Ook kun je via deze weg aangeven welke mailingen je wel en niet wilt ontvangen.
 

Ik heb een vraag/opmerking hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt hiervoor het contactformulier op deze pagina gebruiken. Onderaan deze pagina vind je tevens per Stern bedrijfsonderdeel de telefoonnummers.   

Ik wil met jullie bellen waar kan ik terecht?

Onderaan deze pagina vind je per Stern bedrijfsonderdeel de telefoonnummers.  

Vind snel je antwoord

Welke kosten zijn niet inbegrepen in het private lease contract?

De kosten die NIET zijn inbegrepen in het Private Lease contract zijn: 

  • Brandstof
  • Parkeren
  • Wassen
  • Updates van het navigatiesysteem
  • Bekeuringen
  • Tolgelden

Er staat een BKR codering achter mijn naam, kom ik in aanmerking voor een private lease contract?

Iedere aanvraag voor Private Lease wordt individueel beoordeeld. Het BKR kent verschillende coderingen, ook positieve registraties. Het hangt af van de codering(en) en de financiële beoordeling van jouw aanvraag of je in aanmerking komt voor een Private Lease contract.

Kan ik nadat ik het leasecontract heb ondertekend nog van het leasecontract afzien?

Ja, dat kan. Je hebt namelijk 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je een leasecontract kosteloos kunt ontbinden tot 14 dagen nadat wij het door jou ondertekende leasecontract hebben ontvangen.

Kan ik mijn leasecontract tussentijds aanpassen?

Ja, het is mogelijk om je leasecontract tussentijds te wijzigen. We brengen hier wel kosten voor in rekening.

Kan ik onderhandelen over het leasetarief?

Heb je een betere aanbieding gekregen? Stuur dan een mail naar sales@sternlease.nl. Wij kijken wat wij voor je kunnen doen.

Meer vragen en antwoorden over leasen bij Stern vind je hier

Antwoord niet gevonden?

Meer vragen en antwoorden over een auto leasen bij Stern vind je hier

Vind snel je antwoord

Kan ik bij jullie ook losse onderdelen kopen?

Dat kan zeker! Als particulier kun je voor onderdelen terecht op een Stern vestiging. Neem telefonisch contact op of kom langs op een vestiging. Wij leveren originele onderdelen voor de automerken: Abarth, Alfa Romeo, Dacia, Fiat, Ford, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Renault, Smart, Subaru en Volvo. Wil je onderdelen bestellen voor jouw bedrijf? Op https://www.stern.nl/service-en-onderhoud/onderdelen vertellen wij je precies hoe dit werkt.

Wat kosten onderdelen bij jullie?

Wat een onderdeel kost, verschilt uiteraard per onderdeel. Vraag vrijblijvend een prijs bij ons op.

Particulier? Neem contact op met een vestiging 
Bedrijf? Neem contact met ons op via:  logistiek@stern.nl of 088 2929218.

Vind snel je antwoord

Ik wil een afspraak plannen voor onderhoud?

Een afspraak plannen voor onderhoud kan snel en eenvoudig via onze werkplaatsplanner.

Ik wil een afspraak plannen voor de APK?

Is je auto vier jaar of ouder dan moet hij voor de APK. Een afspraak plannen voor de APK kan snel en eenvoudig via onze werkplaatsplanner.

Ik wil mijn afspraak voor onderhoud of de APK verzetten/ annuleren?

Wil je een afspraak voor onderhoud of de APK verzetten of helemaal annuleren, neem dan telefonisch contact op met de vestiging waar je deze afspraak hebt gemaakt. 

Onderhoud gepland, maar geen bevestiging ontvangen?

Wanneer je bij ons een onderhoudsafspraak hebt gemaakt dan ontvang je automatisch een bevestiging van de aanvraag van deze afspraak. Wij gaan met je aanvraag aan de slag en laten je binnen twee werkdagen weten of deze definitief is. Heb je de definitieve afspraakbevestiging niet ontvangen, neem dan telefonisch contact op met de vestiging dan checken we samen of deze afspraak ook echt in de planning staat. Zo weet je zeker dat je afspraak doorgaat.

Ik heb een probleem met mijn auto. Kan ik zonder afspraak langskomen op een vestiging?

Op werkdagen tussen 08.00 en 16.00 uur  is het mogelijk om langs te rijden bij de volgende  autoproblemen:

  • Kapotte lamp
  • Lekke band
  • Ruitenwisser problemen
  • Problemen met de remmen
  • Losse kentekenplaat
  • Batterij vervanging sleutelkaart

Als het druk is kan het zijn dat je even moet wachten. Ook kan het zijn dat het probleem niet direct opgelost kan worden. Onze serviceadviseur zal je uiteraard informeren en adviseren over de vervolgstappen. Wil je zeker weten dat je meteen terecht kunt dan kun je het beste even bellen met de dichtstbijzijnde vestiging,   

Er brandt een lampje op mijn dashboard. Wat moet ik doen?

Er zijn best veel lampjes die kunnen gaan branden op je dashboard met ieder hun eigen betekenis. Vaak is dat geen goed teken. Bij het ene lampje mag je niet meer verder rijden. Bij een ander is het slim om direct naar een garagebedrijf te gaan. Vaak staat er in je onderhoudsboekje precies wat je moet doen. Kom je er niet uit? Geen probleem. We staan voor je klaar. Bel met de met de dichtstbijzijnde vestiging,   

Kan ik voor onderhoud terecht op al jullie vestigingen?

Iedere Stern vestiging kan ieder merk auto onderhouden. Zit er op je auto nog garantie dan raden wij je aan om naar de Stern merkdealer te gaan van jouw automerk. Zo weet je zeker dat het onderhoud uitgevoerd wordt volgens de regels van de importeur en behoud jouw auto zijn garantie. 

Wat kost een onderhoudsbeurt?

Deze kosten leveren wij je graag op aanvraag. Dit is namelijk afhankelijk van de leeftijd van je auto, hoeveel kilometers je hebt gereden en wat de onderhoudshistorie van je auto is. De serviceadviseur op jouw vestiging adviseert je graag.   

Wat is het verschil tussen een grote en kleine onderhoudsbeurt?

Bij een kleine onderhoudsbeurt controleren we de auto op de bekendste slijtagepunten. Denk hierbij aan het profiel op de banden en het oliepeil. Ook verversen we de vloeistoffen. Bij een grote onderhoudsbeurt lopen we de hele auto na. Zo weet je zeker dat jouw auto nog veilig en betrouwbaar is.

Kan ik de APK combineren met de zomer-/wintercheck?

Wanneer je auto toe is aan de APK en dit valt in de periode van de zomer- of wintercheck dan kun je deze zeker combineren. Geef dit bij het maken van de afspraak voor de APK aan.

Vind snel je antwoord

Ik heb een auto gezien op jullie site. Kan ik hierin een proefrit maken?

Dat kan zeker. Een proefrit plan je snel en eenvoudig via onze site. Ga naar de auto van je keuze, klik op de knop: Maak een proefrit en plan een afspraak via het formulier. Je ontvangt van ons een bevestiging van de afspraak. Lukt de afspraak op de door jou aangegeven datum en tijd niet. Wij nemen contact met je op om een nieuwe afspraak te plannen.

Ik heb een afspraak staan voor een proefrit, maar wil deze annuleren. Hoe kan ik dit doorgeven?

Wanneer je een bevestiging hebt ontvangen van de afspraak of in contact bent geweest met een verkoper dan kun je het beste via die weg je afspraak annuleren. De annulering komt dan meteen binnen op de juiste plek. Is dit niet het geval, gebruik dan het contactformulier op deze pagina.

Vind snel je antwoord

Wat kost het herstellen van velgen?

Iedere kras is maatwerk. Daarom kijken we graag naar de schade om een goede prijsindicatie te geven.

Moeten de velgen opnieuw gespoten worden om de krassen te herstellen?

Nee dat hoeft niet. Vaak polijsten we de schade weg. Hierdoor zien je velgen er weer als nieuw uit.

Wat kost het laten spuiten van mijn auto?

Iedere vraag is maatwerk, daarom geven wij je graag een vrijblijvende prijsindicatie hoeveel het laten spuiten van je auto gaat kosten.

Moet ik met krassen mijn auto opnieuw laten spuiten?

Auto’s hebben meerdere laklagen. Als de verf onder de eerste laklaag niet beschadigd is, is het niet nodig om de auto opnieuw te spuiten. Bij iets grotere krassen kan de beschadiging vaak met spotrepair worden hersteld. Als de krassen heel groot zijn, moet de auto opnieuw gespoten worden.

Wat is spotrepair?

Bij spotrepair hoeft het beschadigde onderdeel niet helemaal opnieuw gespoten te worden. Wij herstellen de beschadiging zonder dat je achteraf kleurverschil ziet. 

Meer vragen en antwoorden over schadeherstel bij Stern vind je hier.

Antwoord niet gevonden?

Meer vragen en antwoorden over schadeherstel bij Stern vind je hier

Regel het zelf online

autodealer

Showroomafspraak


Wil je langskomen om een auto te bezichtigen, vragen te stellen aan een verkoopadviseur of om een proefrit te maken?

Persoonlijk-Contact-Stern-8

Proefrit-aan-huis service


Liever niet naar de showroom maar wel proefrijden? Zoek de auto van je dromen en maak een proefrit afspraak aan huis.

Neem contact met ons op

Heb je een vraag, opmerking of bent je op zoek naar informatie? Wij helpen je graag! Via het onderstaande contactformulier kun je gemakkelijk jouw vragen aan ons stellen. Het voordeel van dit formulier is dat wij direct alle gegevens hebben om jouw vraag snel te kunnen beantwoorden.
Hoe kunnen we je het beste bereiken?

Contact

Verzekeringen


T: 024 3665650

Takenhofplein 2
Postbus 7000
6503 GM Nijmegen

Financieringen


T: 024 7512282

Postbus 6606
6503 GC 
Nijmegen