Neem contact met ons op

Heb je een vraag, opmerking of ben je op zoek naar informatie over het huren van een auto, bus of bestelwagen? Wij helpen je graag! Via onderstaand contactformulier kun je gemakkelijk een vraag aan ons stellen. Het voordeel van dit formulier is dat wij direct alle gegevens hebben om jouw vraag snel te kunnen beantwoorden. Wil je ons liever telefonisch spreken? Wij zijn te bereiken op 088 - 292 6000.

Veelgestelde vragen

Gebruik de verschillende tabbladen en ontdek per onderwerp de meest gestelde vragen en onze antwoorden. Grote kans dat jouw vraag er tussen staat. Je vraag niet gevonden? Je kunt ons ook bellen.

Vragen over dit onderwerp

Mogen er ook anderen in mijn huurauto rijden?

Dat mag als zij voldoen aan onze huurvoorwaarden. Wel moet je dit vooraf melden, dan voegen wij de gegevens van de extra bestuurder(s) toe aan de order. Onze medewerkers helpen je hier graag mee. Je verzekert al een extra bestuurder mee voor €5,75 per persoon per dag. Ook moet de extra bestuurder zich bij het ophalen van de auto legitimeren met een geldig rijbewijs.  

Hoe oud moet ik zijn om een huurauto bij Stern te mogen huren?

Een auto huren mag onder de volgende voorwaarden:  

  • Je bent minimaal 21 jaar.
  • Je bent minimaal een jaar in het bezit van een geldig rijbewijs.

Ben je jonger dan 23 jaar? Dan geldt er een ‘Young Driver’ toeslag van €5,00 per dag.  

Kan ik bij Stern een dieselauto huren?

Ja, dat kan. Onze negenpersoons autobussen en bestelauto’s worden standaard met dieselmotor geleverd. De personenauto’s zijn te huur in benzine of diesel uitvoering. Bel voor beschikbaarheid naar ons servicecenter +31 (0) 88 29 26 000 of met een van onze Stern autoverhuur vestigingen.  

Mogen er ook anderen in mijn huurauto rijden?

Dat mag als zij voldoen aan onze huurvoorwaarden. Wel moet je dit vooraf melden, dan voegen wij de gegevens van de extra bestuurder(s) toe aan de order. Onze medewerkers helpen je hier graag mee. Je verzekert al een extra bestuurder mee voor €5,75 per persoon per dag. Ook moet de extra bestuurder zich bij het ophalen van de auto legitimeren met een geldig rijbewijs.  

Hoe oud moet ik zijn om een huurauto bij Stern te mogen huren?

Een auto huren mag onder de volgende voorwaarden:  

  • Je bent minimaal 21 jaar.
  • Je bent minimaal een jaar in het bezit van een geldig rijbewijs.

Ben je jonger dan 23 jaar? Dan geldt er een ‘Young Driver’ toeslag van €5,00 per dag.  

Welk nummer kan ik bellen voor informatie of reserveringen?

Neem contact op met de vestiging in je buurt voor informatie over het reserveren van een personenauto of bestelwagen. Bekijk hiervoor het vestigingsoverzicht op onze website. Of bel naar +31 (0) 88 29 26 000 voor meer informatie.  

Waar kan ik als particuliere klant een auto reserveren?

Reserveer jouw auto online. Of bel naar ons servicecenter op telefoonnummer +31 (0) 88 29 26 000. Liever persoonlijk contact? Kom dan langs bij de Stern autoverhuur vestiging bij jou in de buurt. Kijk voor een overzicht van alle onze vestigingen op de Stern vestigingspagina.  

Hoelang van tevoren moet ik een huurauto bij Stern reserveren?

Een huurauto reserveer je minimaal 24 uur van tevoren. Heb je eerder een auto nodig? Neem dan contact op met de vestiging om na te vragen of jouw auto nog beschikbaar is.  

Hoe werkt het online reserveren?

Je reserveert online via onze algemene verhuurpagina. Hier kies je de auto die jij wilt. Daarna kom je terecht in onze reserveringsmodule. Hierin geef je aan vanaf welke locatie, wanneer en voor hoelang je de auto bij Stern wilt huren.  

Het automodel dat ik zoek staat niet op Stern.nl

Neem contact op met ons servicecenter via +31 (0) 88 29 26 000, als het automodel dat je zoekt niet op Stern.nl staat. Misschien dat zij je alsnog verder kunnen helpen.  

Kan ik bij Stern een dieselauto huren?

Ja, dat kan. Onze negenpersoons autobussen en bestelauto’s worden standaard met dieselmotor geleverd. De personenauto’s zijn te huur in benzine of diesel uitvoering. Bel voor beschikbaarheid naar ons servicecenter +31 (0) 88 29 26 000 of met een van onze Stern autoverhuur vestigingen.  

Vragen over dit onderwerp

Wat moet ik doen als ik pech krijg met mijn huurauto?

Voor pech bel je met ons internationale alarmnummer +31 (0) 88 78 37 688. Zij staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar.  

Wat moet ik doen als ik schade rijd of een aanrijding krijg met mijn huurauto?

Als je schade rijdt of een aanrijding krijgt, vul je altijd het schadeformulier (SAF) aan beide kanten in. Bel daarna met het internationale alarmnummer +31 (0) 88 78 37 688 of de Stern autoverhuur vestiging. Belangrijk: laat bij een aanrijding altijd een politierapport opmaken.  

Hoe ben ik verzekerd tijdens de huurperiode?

Bij de autohuur zit een allrisk verzekering met een WA-dekking van €2.500.000.  

Hoe hoog is het eigen risico voor mijn huurauto?

De hoogte van je eigen risico verschilt per categorie:  

  • AB/BB: het standaard eigen risico is €500. Dit kan worden verlaagd naar €175.
  • CB t/m DS: het standaard eigen risico is €650. Dit kan worden verlaagd naar €200.
  • MP/PD/PDR/VCC: het standaard eigen risico is €800. Dit kan worden verlaagd naar €250.
  • VA/VB/VC: het standaard eigen risico is €650. Dit kan worden verlaagd naar €200.
  • VD t/m VFL: het standaard eigen risico is €750. Dit kan worden verlaagd naar €250.

De hoogte van je eigen risico bepaalt ook de hoogte van je borgsom.  

Ben je jonger dan 26 jaar? Dan is het verlagen van het eigen risico niet mogelijk en betaal je het standaard eigen risico.  

Bij bestelwagens rekenen we een hoger eigen risico. Ook rekenen we een ander tarief voor bovenhoofdse schade. Dit is schade aan de auto op een hoogte boven de twee meter. Hiervoor geldt een maximaal eigen risico van €1.500.  

Zijn de inzittenden van mijn huurauto verzekerd?

Na het afsluiten van een ongevallen inzittenden verzekering (OIV) zijn jij en andere inzittenden verzekerd bij een ongeval. Bij blijvende invaliditeit zijn jullie verzekerd voor een bedrag van € 20.000 euro en bij overlijden voor € 10.000. 

Voor een ongevallen inzittendenverzekering betaal je €3,75 per dag voor een personenauto of bestelwagen en €6,75 per dag voor een zeven tot negen persoons MPV/-bus.  

Kan ik mijn eigen risico afkopen?

Ja, je kan je eigen risico afkopen als je ouder bent dan 25 jaar. Hiervoor betaal je een premie voor de ongevallenschadevrijwaring (SCDW): 

Periode Tarief per dag 

1-3 dagen€9,00 
3-7 dagen€8,25 
8-14 dagen €7,50 
14> dagen€7,00 

Je kunt je eigen risico niet afkopen als je jonger bent dan 25 jaar.  

Vragen over dit onderwerp

Hoe kan ik zakelijk een auto huren bij Stern?

Neem contact op met de afdeling Account Support via +31 (0) 88 29 26 000 als je zakelijk een auto wilt huren. 

Ik wil mijn zakelijke auto(‘s) afmelden. Wat moet ik doen?

Ben je een zakelijke klant? Meld je huurauto’s dan eenvoudig online af Houd hiervoor het kenteken en het ordernummer of reserveringsnummer bij de hand. Ook is het mogelijk om te bellen naar de dichtstbijzijnde vestiging of ons servicecenter via +31 (0) 88 29 26 000. Kijk voor een overzicht van alle vestigingen op onze website.  

Vragen over dit onderwerp

Mag ik met mijn huurauto in het buitenland rijden?

Je mag na overleg met Stern rijden in de volgende landen: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Kroatië, Luxemburg, Oostenrijk, Noorwegen, Portugal, Schotland, Slovenië, Spanje (met uitzondering van Ceuta en Melila), Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Andere landen zijn niet toegestaan.  

Zijn huurauto’s voorzien van tolbadges en/of milieuvignetten?

De huurauto’s van Stern zijn niet voorzien van tolbadges en/of milieuvignetten. Als je deze nodig hebt voor het reizen naar en/of door landen tijdens de huurperiode, dien je deze zelf aan te vragen. Wij adviseren om de richtlijnen hiervoor te bekijken op de site van de ANWB (www.anwb.nl).  

Vragen over dit onderwerp

Welke kosten moet ik zelf betalen?

Je betaalt voor de verbruikskosten van de auto tijdens de huurperiode. Dit zijn bijvoorbeeld tolgelden, brandstof-, reinigings- en parkeerkosten en verkeersovertredingen. Voor verkeersovertredingen rekenen wij €15,50 administratiekosten. Als je de auto niet afgetankt (vol) terugbrengt, brengen wij €15,50 aan aftankkosten in rekening.  

Hoe hoog is de borg van mijn huurauto en hoe kan ik die betalen?

De borg bestaat uit de verwachte huursom, het eigen risico en €80 voor de brandstof. Als je je eigen risico verlaagd, verlaag je ook de hoogte van de borg. De borg betaal je bij het ophalen van je auto bij de Stern vestiging. Dit doe je via een creditcard (wij accepteren MasterCard, Visa en American Express) of een pinpas op jouw naam. Wanneer je niet woonachtig bent in Nederland vragen wij je de borg te voldoen met een creditcard.

Kan iemand anders de borg voor mij betalen?

Nee, dat kan niet. De pinpas of creditcard moet op jouw naam staan zodat we die later op de jouw rekening kunnen terugstorten. 

Hoe moet ik de autohuur betalen?

Betaal de huurauto eenvoudig met een betaalmiddel op jouw naam:  

  • Pinpas. Dit kan alleen wanneer je de Nederlandse nationaliteit hebt.
  • Creditcard. Wij accepteren MasterCard, Visa en American Express.
  • iDEAL

Let op: wij verwerken geen betalingen via debitcard. 

Kan ik de huurovereenkomst verlengen?

Ja dat kan. Neem contact op met de vestiging of bel naar +31 (0) 88 29 26 000.  

Heeft Stern speciale actietarieven tijdens de feestdagen?

Wij hebben het hele jaar door aantrekkelijke tarieven. Bekijk de website voor onze actuele acties.  

Vragen over dit onderwerp

Wat moet ik meenemen als ik de auto kom ophalen?

Neem bij het ophalen van de huurauto de volgende documenten mee. Deze worden bij de verhuurbalie gecontroleerd op echt- en geldigheid.  

  • Een geldig paspoort of ID kaart:
    • Ook bij een verblijfs- en/of vreemdelingen ID moet een geldig paspoort worden getoond.
    • Als je geen Nederlandse nationaliteit hebt, is een geldig paspoort voldoende.
  • Een geldig (internationaal) rijbewijs:
    • Als huurder/bestuurder moet je minimaal een jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs;
    • Je rijbewijs moet leesbaar zijn in Latijns alfabet.
  • Een document van maximaal twee maanden oud waar je huisadres op wordt vermeld.

 Extra bestuurders moeten bij het ophalen van de huurauto aanwezig zijn en een geldig rijbewijs laten zien.  

Kan ik mijn huurauto ook buiten openingstijden terugbrengen?

Het terugbrengen van je huurauto buiten openingstijden is niet mogelijk, omdat de sleuteloverdracht persoonlijk moet plaatsvinden.  

Wanneer moet ik mijn auto uiterlijk inleveren?

Op je huurovereenkomst staat het adres van de vestiging en wordt de tijd genoemd waarop je de auto moet inleveren. De auto moet je uiterlijk op dit tijdstip inleveren bij de genoemde vestiging. 

Wat gebeurt er als ik de auto niet of te laat inlever?

Wij hebben het recht om de auto direct terug te halen als deze niet op tijd is ingeleverd. Ook brengen wij voor elk uur dat je de auto te laat inlevert twintig procent van de daghuurprijs in rekening. Ben je 5 uur te laat, dan rekenen we tot anderhalf keer de daghuurprijs. Geleden schade door de verhuurder wordt ook in rekening gebracht. De verplichtingen voor jou als huurder gelden tot het moment dat de auto weer bij ons is ingeleverd.  

Wat zijn jullie openingstijden?

Onze vestigingen zijn geopend op werkdagen tussen 8.00 en 17.30 uur met uitzondering van vestiging Zwolle. Vestiging Zwolle is op werkdagen geopend van 8.00 tot 12.00 uur. Telefonisch zijn alle vestigingen van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 17.30 uur Bekijk de openingstijden en contactgegevens per vestiging op de vestigingspagina.

Regel het zelf online

Stern - Aftersales - page image - 4
Binnen een paar minuten

Online reserveren


Bij Stern kun je online direct berekenen hoe voordelig je een auto kunt huren.

Stern - Taxatie - page image - 3

Schade melden


Kan gebeuren!  We helpen je graag zo goed mogelijk verder.

Zit je nog met vragen?

Heb je een vraag, opmerking of ben je op zoek naar informatie? Wij helpen je graag! Via het onderstaande contactformulier kun je gemakkelijk jouw vragen aan ons stellen. Het voordeel van dit formulier is dat wij direct alle gegevens hebben om je vraag snel te kunnen beantwoorden.
 

Meer informatie over je reservering

Heb je al een (online) reservering geplaatst en wil je alle informatie nog even online terugvinden? Je kunt inloggen via de volgende pagina. Via deze pagina is het eventueel ook nog mogelijk om kosteloos te annuleren. Zit je nog met vragen je kunt ons ook altijd even bellen. 

Meer informatie over huren

Bij Stern profiteer je altijd van een snelle, voordelige en vriendelijke service! Zit je nog met vragen? Wij hebben een aantal populaire onderwerpen samengebracht in één overzicht. 

Niet kunnen vinden wat je zocht? Twijfel niet een neem contact met ons op! Ook vertellen we je graag meer over de extra services die we aanbieden.