Op deze pagina hebben wij de veel voorkomende vragen over leasen alvast voor je beantwoord. Staat je vraag er niet tussen neem dan contact met ons op.

Over leasen

Mag mijn partner ook in mijn leaseauto rijden?

Ja dat mag als hij/zij een in Nederland geldig rijbewijs heeft. Controleer wel of de autoregeling van je werkgever dit ook toestaat. 

Wat is er allemaal standaard in het leasecontract opgenomen?

Onze leasecontracten zijn opgesteld op basis van Full Operational Lease. Dit betekent dat de volgende zaken altijd zijn inbegrepen:  

  • Afschrijving 
  • Rente 
  • Motorrijtuigenbelasting 
  • WA + Casco verzekering 
  • Ongevallen Inzittendenverzekering (OIV) 
  • Motorrijtuigen rechtsbijstandverzekering 
  • Onderhoud en banden 
  • Vervangend vervoer na 24 uur 
  • Administratiekosten 
  • Hulp bij pech in Nederland 

Hoe verloopt de facturatie?

Wij zetten alle facturen om in een PDF-format. Deze ontvang je in je mail. Eén keer per maand krijg je een factuur voor de leasetermijnen. Zijn er nog andere facturen die betaald moeten worden, zoals een bekeuring of eigen risico? Deze ontvang je wekelijks in je mail. 

Kan ik beter een auto leasen of kopen?

Het hangt van veel zaken af of het voordeliger is om een auto te leasen of kopen. Wij helpen je graag met het maken van de juiste keuze. Neem hierover contact met ons op. Dan kijken we samen wat het beste alternatief is in jouw situatie.  

Kan ik onderhandelen over het leasetarief?

Heb je een betere aanbieding gekregen? Stuur dan een mail naar sales@sternlease.nl. Wij kijken wat wij voor je kunnen doen.

Hoe werkt bijtelling bij een leaseauto?

Je draagt belasting af over het vastgestelde bedrag van de bijtelling. Dit is afhankelijk van de tariefschijf waarover je loonbelasting of inkomstenbelasting betaalt. De bijtelling is een percentage van de cataloguswaarde. Deze verschillende percentages zijn vastgesteld door de Belastingdienst. Het percentage is hoger als de auto het milieu meer vervuilt. Voor 2019 zijn er twee verschillende percentages die worden berekend. 8% bijtelling voor auto’s zonder CO2-uitstoot zoals 100% elektrische auto’s. 22% bijtelling is meer standaard en geldt voor overige auto’s. Sinds 2020 geldt de 8% bijtelling alleen voor de €45.000 van de cataloguswaarde van een elektrische auto. Als de leaseauto meer kost, wordt er 22% bijtelling gerekend over de overige waarde. 

Kan ik mijn leasecontract tussentijds aanpassen?

Ja, het is mogelijk om je leasecontract tussentijds te wijzigen. We brengen hier wel kosten voor in rekening.

Kan ik ook in het buitenland een auto leasen bij Stern?

Nee. Op dit moment bieden wij dit alleen vanuit Nederland aan. Ga je zelf verhuizen naar het buitenland of heb je een medewerker die daar woont? Neem dan contact met ons op. Wij brengen je dan in contact met een van onze partners. 

Wanneer vindt er een herrekening plaats?

Er vindt een herrekening plaats als er een verschil is tussen de werkelijke- en afgesproken gereden kilometers. Dit verschil moet dan groter zijn dan tien procent. 

Ik heb een factuur met een prijswijziging ontvangen. Hoe kan dat?

Het leasecontract bestaat uit verschillende onderdelen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de verzekeringspremie of motorrijtuigenbelasting. Als de premies hiervan veranderen, wordt het leasetarief aangepast naar de nieuwe situatie. Hierbij kan het gebeuren dat je leasebedrag wijzigt.  

Waarom zit er een verschil tussen het termijnbedrag van mijn eerste factuur en de door mij getekende offerte?

Nadat je de offerte hebt getekend, wordt de auto besteld. Het is mogelijk dat de prijzen veranderen in de periode tussen tekenen en afleveren. Bijvoorbeeld omdat de importeur de prijzen voor de auto heeft aangepast. Of omdat er nieuwe belastingmaatregelen zijn doorgevoerd. Hierdoor wordt het termijnbedrag aangepast.  

Waar laat ik het onderhoud van mijn leaseauto doen?

Stern staat voor one-stop-shopping. Dit betekent dat het onderhoud van je auto bij de dealer wordt gedaan. Dit geldt ook voor reparaties en het wisselen van banden.  

Hoe weet ik of mijn leaseauto een APK nodig heeft?

Twee maanden voordat je APK verloopt, krijg je een herinnering per post of mail.  

Mijn auto is aan een APK toe, maar mijn leasecontract loopt bijna af. Mag ik de keuring nog laten uitvoeren? 

Een APK is wettelijk verplicht en moet dus altijd worden uitgevoerd. Als je APK samenvalt met de einddatum van je leasecontract, is het niet nodig om deze uit te voeren.  

Waar kan ik de banden van mijn leaseauto laten vervangen?

Stern staat voor one-stop-shopping. Dit betekent dat de bandenwissel van je leaseauto bij de dealer wordt gedaan. Dit geldt ook voor reparaties en ander onderhoud.  

Waar kan ik met mijn leaseauto terecht voor schadereparatie?

Wij hebben een landelijk netwerk schadeherstelbedrijven. Welke werkplaats het meest geschikt is, hangt af van de schade. Neem contact met ons op om dit te bespreken. 

Kan ik winterbanden opnemen in mijn leasecontract?

Ja, dat kan. Lees de voorwaarden op onze website of neem contact op met een van onze leaseadviseurs. 

Hoe meld ik schade aan mijn leaseauto?

Meld de schade altijd binnen 48 uur. Autoschade kan binnen kantooruren telefonisch gemeld worden bij onze afdeling Driver Care via telefoonnummer: (020) 658 39 80.  Is er een tegenpartij bij betrokken? Vul dan altijd samen het Europees schadeformulier in.  

Ik krijg een eigen risico doorbelast terwijl de schade verhaalbaar is. Hoe kan dit?

Als je schade meldt, wordt het geldende eigen risico altijd aan je doorbelast. Na ontvangst en verwerking van alle schadedocumenten kijken we of de desbetreffende schade inderdaad verhaalbaar is. Als dit het geval is, verhaalt de verzekeraar de schade. Wij wachten tot we de schade van de verzekeraar uitgekeerd krijgen. Vervolgens sturen wij je een creditnota voor het eigen risico. 

Hoe komt het dat ik bij een schademelding de totale schade doorbelast krijg?

Er zijn meerdere oorzaken mogelijk. Onze leaseafdeling heeft bijvoorbeeld het ingevulde en ondertekende schadeformulier niet of te laat ontvangen. Ook is het mogelijk dat de schade niet is gedekt op de polis. Je ziet op je factuur waarom de schade is doorbelast.  

Heeft een schade effect op mijn no-claim?

Nee. De leaseafdeling van Stern werkt niet met een no-claim.  

Vanaf welke prijs moet ik een alarm hebben? 

Als je een auto hebt met een catalogusprijs van €50.000 of meer, is een alarm klasse drie verplicht. Bij een catalogusprijs vanaf €80.000, is een alarm klasse vijf verplicht.  

Mijn tankpas werkt niet meer. Waar kan ik mijn kosten declareren?

Je declareert deze kosten op de website van MultiTankCard. Log hiervoor in als pashouder met je brandstofpas.  

Er is ingebroken in mijn leaseauto. Wat moet ik doen?

Doe bij inbraak aangifte bij de plaatselijke politie of online via www.politie.nl/aangifte. Stuur daarna de kennisgeving van aangifte en het schadeformulier naar onze leaseafdeling. Heb je ruitschade of kan je niet meer rijden? Neem dan buiten kantooruren contact op met de nooddienst via +31 (0) 88 783 7600.  

Ik ben de pincode voor mijn brandstofpas kwijt. Wat moet ik doen?

Neem contact op met het Driver Care team door te bellen naar (020) 658 39 80.

Ik ben mijn brandstofpas kwijt. Wat moet ik doen?

Neem contact op met het Driver Care team van onze leaseafdeling door te bellen naar +31 (0) 20 658 3980. Bel buiten kantoortijden naar ons noodnummer: +31 (0) 88 783 7600.  

Is het bedrag inclusief brandstof ook echt inclusief? Of moet ik rekening houden met een afrekening?

Elke maand betaal je een brandstofvoorschot met het leasetermijn. Ieder kwartaal krijg je een afrekening. Hierbij kijken we ook naar de werkelijk gemaakte brandstofkosten.  

Als ik pech onderweg krijg, kan ik dan de leaseafdeling van Stern bellen?

Ja, dat kan. Pechhulp Nederland zit standaard in je leasepakket. Heb je pech onderweg, bel dan onze nooddienst op 088 783 76 00.  

Wat doet Stern met bekeuringen?

Als je een bekeuring krijgt, berekenen wij deze aan je door. Ook rekenen wij een opslag voor administratiekosten.  

Hoe kan ik bezwaar maken tegen het ontvangen van een bekeuring?

Het is mogelijk om een bezwaarschrift in te dienen tegen het ontvangen van een bekeuring. Dit wordt ook uitgelegd op de beschikking. Stuur altijd de machtiging mee die we standaard met je bekeuring verzenden. 

Naar welke landen mag ik met mijn leaseauto?

Je mag met je leaseauto naar alle landen die op de groene kaart vermeld staan.

Wanneer heb ik een groene kaart nodig?

De groene kaart is het internationale verzekeringsbewijs voor de leaseauto. In veel landen is deze niet meer verplicht. Landen waar de groene kaart nog wel verplicht is, zijn:  

  • Albanië
  • Bosnië (en Herzegovina)
  • Israël
  • Marokko
  • Moldavië
  • Montenegro
  • Oekraïne
  • Rusland republiek
  • Servië
  • Tunesië
  • Turkije
  • Voormalig Joegoslavische Republiek
  • Macedonië
  • Wit-Rusland
  • Iran

Ga je met de auto naar een van deze landen? Of wil jij toch graag een nieuwe groene kaart hebben? Vraag deze dan eenvoudig online aan via deze website 

Hoe lang duurt de procedure die Stern hanteert om de kredietwaardigheid van een klant te beoordelen?

Als alle gewenste bedrijfsinformatie beschikbaar is, wordt de aanvraag binnen enkele werkdagen afgehandeld.  

Wat houdt de acceptatieprocedure in?

Bij de acceptatieprocedure bepaalt de afdeling Credit Risk of leasen via Stern mogelijk is. Ook wordt er gekeken of dit zonder zekerheidsinstelling (aanbetaling) kan. Hiervoor wordt er een credit check uitgevoerd op basis van beschikbare jaarcijfers.  

Ik ben een startende ondernemer, kan ik leasen bij Stern?

Ook startende ondernemers zijn welkom om te leasen bij Stern. Houd er wel rekening mee dat er mogelijk een aanbetaling wordt gevraagd naast de reguliere acceptatieprocedure. Dit is een financiële zekerheidstelling in verband met het ontbreken van jaarcijfers.  

Wat houdt een aanbetaling in?

Het is mogelijk dat wij een aanbetaling vragen als zekerheidsstelling. Deze aanbetaling wordt, inclusief rentevergoeding, opgenomen in het leasebedrag. Hierdoor zal het leasetarief lager zijn.  

Is een auto leasen voor een stichting of vereniging ook mogelijk?

Staat je vereniging of stichting niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan vragen we je bij de bestelling om een Akte van Maatschap of de statuten van de vereniging aan te leveren.  

Wat houdt de innameprocedure in?

Bij de innameprocedure worden alle regels met betrekking tot het inleveren van de leaseauto behandeld. Bijvoorbeeld wat gebeurt er met schade bij inname, wat is wel en wat is niet acceptabel.  

Hoe komt het dat ik na inlevering van de leaseauto nog facturen voor brandstofkosten ontvang?

Soms worden er na het inleveren van je leaseauto nog brandstofkosten doorbelast. Bijvoorbeeld als je de tankpas nog steeds gebruikt. Of als een tankstation zijn tankingen pas na het inleveren van de auto bij MultiTankCard heeft ingediend. 

Wanneer ontvang ik de eindafrekening?

Als je een leaseauto inlevert bij een erkend inleverpunt, ontvang je binnen een paar weken de eindafrekening. Omdat Stern de leasetermijnen altijd een maand vooruit factureert, heb je mogelijk te veel betaald. Deze krijg je vanzelfsprekend bijgeschreven op de factuur van de eindafrekening.  

Hoe werkt de klachtenprocedure?

SternLease besteedt veel aandacht aan de kwaliteit van haar dienstverlening. Laat het ons weten als je niet tevreden bent met de dienstverlening. Dit kan door te mailen naar klacht@sternlease.nl of door te bellen naar (020) 658 39 80. Wij nemen binnen één werkdag persoonlijk contact met je op. Ook streven wij ernaar om je klacht binnen vijf werkdagen naar tevredenheid op te lossen.  

Lease jij privé en ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht? Leg je bezwaar voor aan de Geschillencommissie van de Stichting Keurmerk Private Lease:  

Geschillencommissie Keurmerk Private Lease 
Bordewijklaan 46 
Postbus 90600 
2509 LP Den Haag 

Private leasen

Kan het Private Lease contract verlengd worden?

Ja. Verlengen is mogelijk tot een maximale looptijd van zestig maanden. Neem hiervoor contact met ons op.  

Ik verhuis naar het buitenland. Kan ik mijn auto meenemen?

Nee, je kan helaas je auto niet meenemen als je naar het buitenland verhuist. Tijdens de looptijd van de overeenkomst moet je in Nederland wonen. Neem hiervoor contact met ons op.  

Ik rijd meer dan afgesproken, en nu?

Het kan voorkomen dat je meer of minder kilometers rijdt dan in je contract is opgenomen. Wij vinden het belangrijk dat je niet onnodig met onverwachte kosten wordt geconfronteerd. Daarom vragen we je één keer per jaar om je kilometerstand door te geven. Heb je meer kilometers gereden dan in het contract is opgenomen? Dan worden deze met je verrekend tegen de prijs die in het contract vermeld staan. Is het verschil groter dan de marge van tien procent? Dan vindt er een herrekening van het leasetarief plaats.  

Neem contact met ons op als je een structurele wijziging in het aantal kilometers verwacht. Bijvoorbeeld omdat je bent verhuist of omdat je werklocatie is veranderd. Samen kijken we naar een aangepast voorstel om onnodige kosten achteraf te voorkomen.  

Kan ik bij de inname van mijn leaseauto aanwezig zijn?

Je levert je leaseauto in bij de leasevestiging aan de Hooglandseweg 8 in Vuren. De staat van de auto wordt direct door ons beoordeeld. Het is mogelijk om een kopie van het innameformulier, waaruit de innamestaat van de auto blijkt, te krijgen.  

Is Private Lease een financiering?

Nee, Private Lease wordt volgens de huidige wet- en regelgeving niet gezien als een vorm van financiering. Het wordt gezien als huur. SternLease is (en blijft) eigenaar van de auto.  

Is Private Lease ook mogelijk voor bedrijven?

Nee, Private Lease is een consumentenproduct. Zoek je een oplossing voor je medewerkers of bedrijf? Neem dan contact met ons op.  

Op welke naam wordt het kenteken geregistreerd?

Het kenteken wordt op jouw naam geregistreerd. Hierbij maken we gebruik van de Registratie Tenaamstelling Leasemaatschappijen. Dit betekent dat de auto in het kentekenregister van het RDW op jouw naam wordt geregistreerd. In een apart register wordt geregistreerd dat de auto eigendom is van SternLease.  

Kan ik nog van het leasecontract afzien nadat ik het heb ondertekend?

Ja, dan kan. Je hebt na het ondertekenen van het leasecontract veertien dagen bedenktijd. Dit betekent dat je een leasecontract tot veertien dagen kan ontbinden zonder dat hieraan kosten zijn verbonden.  

Waar gaan mijn bekeuringen heen?

Het voertuig staat op jouw naam geregistreerd. Daarom worden eventuele boetes en naheffingen parkeerbelasting direct aan jou opgelegd. Als wij toch een boete of naheffing parkeerbelasting ontvangen wordt deze aan je gefactureerd.  

Wat kan ik doen als ik onderweg pech krijg?

Als je onderweg pech krijgt met je voertuig, heb je recht op hulp. Bel daarvoor naar het SternMobility alarmnummer op +31 (0) 20 658 3993. Als je voertuig niet direct gerepareerd kan worden, wordt het afgesleept naar het dichtstbijzijnde reparatie- of bergingsbedrijf.  

Je hebt geen recht op kosteloze pechhulp in situaties zoals het tanken van de verkeerde brandstof, het verliezen van je sleutels of een lege brandstoftank. In deze gevallen bieden wij hulp, maar je moet zelf de eventuele kosten betalen. 

Wat gebeurt er als ik kom te overlijden?

Als je komt te overlijden wordt het contract kosteloos beëindigd. Als de nabestaande de overeenkomst voort willen zetten, dienen ze contact met ons op te nemen. Hij of zij zal opnieuw financieel beoordeeld worden. De voortzetting van de overeenkomst hangt af van de uitslag van deze beoordeling.  

Hoe wordt de hoogte van de opzeggingsvergoeding bepaald bij opzegging na het eerste jaar?

Als je het contract opzegt na het eerste jaar geldt een vaste opzeggingsvergoeding. Deze is gelijk aan veertig procent van de nog resterende leasetermijnen.  

Rekenvoorbeeld:  

Stel je betaalt €250 per maand over een looptijd van 48 maanden. Je wilt na 42 maanden het leasecontract opzeggen. Je opzeggingsvergoeding bedraagt dan €600 (40% van €250 * 6 maanden).  

Mogen anderen in mijn Private Lease auto rijden?

Ja dat mag. Wel moet hij/zij een in Nederland geldig rijbewijs hebben en toestemming van de contractant.  

Wat als ik snel over mijn nieuwe auto wil beschikken?

Als je op korte termijn een nieuwe auto nodig hebt, is het mogelijk om van de veertien dagen bedenktijd af te zien. Hiervoor onderteken je een aanvullende verklaring bij een van onze vestiging. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact met ons op. Wij plannen dan een afspraak voor je in.  

Waarom heb ik geen bijtelling bij een Private Lease contract?

Bijtelling is alleen van toepassing als jouw werkgever een auto beschikbaar stelt en hiervoor de kosten op zich neemt. Omdat je het contract privé afsluit en de leasekosten zelf betaalt, is er dus geen sprake van bijtelling.  

Wat zijn voorraad auto’s?

Voorraad auto’s zijn nieuwe, vaak rijk uitgeruste auto’s die bij de Stern dealers op voorraad staan. Deze auto’s zijn al samengesteld en wijzigingen zijn dus niet meer mogelijk. Het voordeel van deze auto’s is dat ze snel geleverd kunnen worden.

Wie houdt bij wanneer het voertuig een onderhoudsbeurt nodig heeft?

Je bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd laten uitvoeren van onderhoud en de APK keuring. Gebruik onze online afspraakplanner voor het plannen van onderhoud. Kies dan ook of je gebruik wil maken van onze gratis haal- en brengservice bij onderhoud.  

Er staat een BKR codering achter mijn naam. Kom ik in aanmerking voor een Private Lease contract?

Wij beoordelen iedere aanvraag voor Private Lease individueel. Het BKR kent verschillende coderingen, ook positieve. De aard van de codering(en) en de financiële beoordeling bepalen of je in aanmerking komt voor een Private Lease contract.  

Heb ik bij een ongeval recht op hulp bij vervoer van het voertuig en van de inzittenden?

Kijk bij een ongeval welke hulporganisatie op de groene kaart vermeld staat. Deze moet volgens de WA-verzekering jouw voertuig vervoeren. Als je van SternLease andere instructies krijgt, volg je deze op.  

Bouw ik schadevrije jaren op als ik bij jullie een auto lease?

Ja, je bouwt bij ons schadevrije jaren op als je geen verwijtbare schade rijdt tijdens de overeenkomst. Vraag aan het einde van de leaseperiode hiervoor jouw schadehistorie bij ons op.  

Wat gebeurt er als ik de auto met schade inlever?

De staat van de auto en eventuele schades worden vastgelegd in een innamerapport. Hiervoor ontvang je geen factuur. Als er grote schades zijn die niet onder reguliere gebruikersschade vallen, vragen we een eigen bijdrage per schadegeval. Bekijk het innameprotocol voor meer informatie.  

Wordt de leaseovereenkomst geregistreerd bij het BKR?

Ja, de leaseovereenkomst wordt geregistreerd in het CKI-register van het BKR in Tiel. In dit Centraal Krediet Informatiesysteem wordt de overeenkomst geregistreerd onder de code OA (operational autolease). De hoogte van de registratie is vanuit Stichting Keurmerk Private Lease vastgesteld op 65 procent van de som van de leasetermijnen.  

Rekenvoorbeeld: 

Stel, je betaalt €200 per maand voor een looptijd van 36 maanden. Het bedrag dat bij het BKR geregistreerd wordt is in dit geval €4.680 (65% van 200 * 36 maanden).  

Hebben wijzigingen op het gebied van belasting invloed op het maandbedrag?

Ja. Het is mogelijk dat het maandbedrag veranderd door fiscale wijzigingen. Denk hierbij aan veranderingen in de motorrijtuigenbelasting, assurantiebelasting of de BTW.  

Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

Je betaalt de verschuldigde bedragen via een automatische incasso. Hiervoor vul je een machtiging tot automatische incasso in en deze onderteken je. Dit gebeurt voor ingang van de contractduur.  

Wat zijn de voorwaarden voor het gebruik van vervangend vervoer?

Als je gebruik gaat maken van een vervangend voertuig, zal dit minimaal een voertuig uit het A-segment zijn. Een beperkte lengte tot 3,5 meter en 4 zitplaatsen zijn kenmerken van dit segment.  

Wat zit er standaard in mijn Private Lease contract?

In de prijs voor Private Lease zijn de kosten voor het gebruik van de auto inbegrepen. Denk aan:  

  • Afschrijving 
  • Rente 
  • Motorrijtuigenbelasting 
  • Onderhoud, reparatie en vervanging van banden bij normale slijtage 
  • Allrisk verzekering (WA + Casco) 
  • Ongevallen inzittendenverzekering (OIV) 
  • Verhaalsrechtsbijstand (verkeer) 
  • Vervangend vervoer na 48 uur 
  • 24/7 pechhulp 
  • Haal- en brengservice bij onderhoud en reparatie 

Brandstofkosten, bekeuringen, winterbanden en een eigen bijdrage bij schade zijn niet standaard bij de prijs inbegrepen.  

Moet ik een bepaalde leeftijd hebben voor het afsluiten van een Private Lease contract?

Ja. Voor het afsluiten van een Private Lease contract moet je minimaal 18 jaar oud zijn. Ook moet je in het bezit zijn van een in Nederland geldig rijbewijs. Bij ons geldt geen maximum leeftijd voor het afsluiten van een contract.  

Welke kosten zijn niet in het Private Lease contract inbegrepen?

Kosten die niet in het Private Lease contract zijn inbegrepen zijn bijvoorbeeld de kosten voor brandstof en parkeren. Ook het wassen van het voertuig, updates van het navigatiesysteem, bekeuringen en tolgelden komen voor eigen rekening.  

Kan iemand anders borg staan voor mij?

Nee, dat is niet mogelijk. Wel is het mogelijk om samen met je partner een aanvraag te doen.

Hoe herken ik dat het product voldoet aan de eisen vanuit Stichting Keurmerk Private Lease?

Je herkent aan de logo’s dat het product voldoet aan de eisen vanuit Stichting Keurmerk Private Lease. Deze vind je terug op alle offerte- en contractdocumenten. Als het product van de aanbieder is gecertificeerd zie je de aanbieder ook terug op de website van de stichting. Ook krijg je bij elk Private Lease aanbod de Algemene Voorwaarden Private Lease zoals opgesteld door Stichting Keurmerk Private Lease.  

Hoe wordt er beoordeeld of het voor mij financieel haalbaar is om een Private Lease aan te gaan?

Wij willen voorkomen dat je maandelijkse verplichtingen van een Private Lease niet bij je persoonlijke situatie passen. Om te bepalen of het voor jou financieel haalbaar is, werken we samen met EDR Credit Services. Zij voeren de verplichte financiële toetsing uit. Zij adviseren ons op basis van jouw persoonlijke situatie. Hiervoor passen zij de leennorm toe die is vastgesteld door Stichting Keurmerk Private Lease. Ook toetsen ze de leennorm bij het Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR). Zo weet je zeker dat je een verantwoorde keuze maakt voor het leaseproduct.  

Waar kan ik de voorwaarden vinden?

De voorwaarden voor contracten na 1 november 2019:  

  • Algemene voorwaarden versie 1.1 
  • Aanvullende voorwaarden 2019-01 
  • Innameprotocol à inleverhandleiding 2019-01 
  • Verzekeringsvoorwaarden 2019-01 
  • Handleiding gebruik leaseauto à berijders handleiding 2019-01 

De voorwaarden voor contracten voor 1 november 2019:  

  • Algemene voorwaarden 
  • Aanvullende voorwaarden 
  • Innameprotocol 
  • Verzekeringsvoorwaarden 
  • Handleiding gebruik leaseauto 

Moet ik een eigen bijdrage betalen bij gedekte WA- of cascoschade?

Bij het aangaan van het leasecontract heb je een aantal opties voor de eigen bijdrage. Het hangt af van deze keuze of je eigen bijdrage bij schade hebt. Wij vermelden dit op je leasecontract. Als je binnen een periode van twaalf maanden drie keer schade rijdt, wordt de eigen bijdrage bij schade verhoogd. De eigen bijdrage is nooit hoger dan €500 per schadegeval voor de verhoging en nooit hoger dan €1000 na de verhoging.  

Mijn eerste factuur is hoger dan het maandtermijn op mijn overeenkomst. Hoe kan dit?

Je betaalt bij ons altijd één maandtermijn vooruit. Je betaalt dus voor de komende maand. Het is mogelijk dat op de eerste factuur een resterend aantal dagen van de huidige maand van aflevering staan. De eerstvolgende maandfactuur zal dus overeenkomen met het maandtermijn op je overeenkomst.  

Is de auto aan het einde van het contract van mij?

Nee, privé lease is geen lening. SternLease blijft eigenaar van de auto. Daarom betaal je bij privé lease ook geen slottermijn.  

Is een aanbetaling mogelijk of zelfs verplicht?

Nee. Wij werken niet met aanbetaling of vooruitbetaling. Ook wordt er geen borg gevraagd bij het aangaan van de overeenkomst.  

Is een volle tank inbegrepen bij de kosten rijklaar maken?

Per merk is bepaald of brandstof in de kosten rijklaar maken zit. Als je auto met volle tank wordt geleverd, brengen wij hiervoor niets in rekening.  

Is mijn auto overal verzekerd?

Jouw leaseauto is in bijna alle Europese landen verzekerd. Kijk hiervoor op je verzekeringsbewijs, ook wel bekend als de groene kaart.  

Zitten er winterbanden in mijn contract?

Winterbanden zijn niet opgenomen in een Private Lease contract. Wel heb je de keuze om all season banden aan je contract toe te voegen.