Profiel

Stern Groep N.V. is een van de grote automotiveconcerns in Nederland. Stern is beursgenoteerd, financieel sterk en realiseert met ruim 1.550 medewerkers (fte’s) een omzet van ruim € 750 miljoen op jaarbasis. 90% van de medewerkers is man en 10% vrouw, 80% van de medewerkers heeft een vast contract. De aandelen van Stern Groep N.V. zijn genoteerd aan Euronext Amsterdam.

Stern vertegenwoordigt met Dealergroep Stern achttien toonaangevende auto­ merken met een nagenoeg landelijke dekking, waaronder Mercedes-­Benz, Renault, Nissan, Ford, Volvo, Land Rover, Kia en Opel. Het netwerk van Stern telt 64 locaties. De totale afzet aan nieuwe en gebruikte personen­ en bedrijfswagens bedraagt bijna 32.500 auto’s. Aanvullend biedt Stern diensten, zoals leasing, verhuur, verzekering, financiering, verlengde garantie, (merk­-erkend) schadeherstel, bedrijfswageninrichting en -bestickering en auto­-onderdelen.

Waar we voor staan

visie-1

Visie


Stern gelooft dat mobiliteit een eerste levensbehoefte is. Bij voorkeur kiezen mensen voor individuele mobiliteit. Zelf kunnen beslissen over de plaats en tijd van vertrek en een eigen route rijden geeft immers een gevoel van vrijheid.

missie-1

Missie


Stern wil mensen meer gevoel van vrijheid geven.

ambitie-1

Ambitie


Stern wil de meest gewaardeerde en aanbevolen partner in Nederland zijn voor individuele mobiliteitsoplossingen.

Onze kernwaarden


Betrokken

We tonen oprechte interesse in onze klanten en hun vervoersbehoefte.

Inventief

We werken pragmatisch en denken graag mee in minder conventionele oplossingen.

Loyaal

We waarderen onze relaties en willen deze duurzaam in stand houden.

Onze automerken

Onze mobiliteitsdiensten

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Maatschappelijk verantwoord ondernemen maakt  deel uit van de strategie van Stern. Wij kijken verder dan de winst- en verliescijfers en besteden veel aandacht aan de invloed van onze bedrijfsactiviteiten op mens en milieu, op lange en korte termijn. Ons duurzaamheidsbeleid gaat verder dan wat wet- en regelgeving voorschrijft.

Henk Hiensch over één Stern

2020 stond in het teken van de rebranding van alle dealervestigingen naar één merk: Stern. Projectleider hiervan was Henk Hiensch, in het dagelijks leven brandmanager Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Jeep en Subaru. Hij vertelt over het hoe en waarom van deze omvangrijke operatie.

Bastiaan Geurts over één digitaal platform

De toegevoegde waarde van Stern wordt vooral bepaald door de dienstverlening. Want Stern heeft slechts beperkte invloed op de producten die het namens derden
zoals autofabrikanten verkoopt. Bastiaan Geurts werkt al sinds 2006 bij Stern en is in zijn huidige rol als Chief Customer Officer verantwoordelijk voor het in lijn brengen van deze dienstverlening bij wat de klant verwacht.

Sharon Peeters over het belang van opleiden, faciliteren en motiveren

Bij de overstap naar Stern als één merk spelen alle medewerkers een sleutelrol, omdat wat zij doen en uitdragen het imago en daarmee het succes van Stern voor een groot deel bepalen. Sharon Peeters werkt sinds 2015 als Human Resources Business Partner voor de Mercedes-Benz dealerbedrijven van Stern en is daarmee verantwoordelijk voor personeel op elf vestigingen. Sharon vertelt meer over het opleiden, faciliteren en motiveren van de medewerkers waarmee het fundament onder het imago en succes van Stern wordt gelegd.