Gepubliceerd: 03-01-2014 11:27

Stern Groep N.V., beursgenoteerde automotive groep, maakt bekend dat de Ford vestiging te Amersfoort op de jaarwisseling, conform de eerder gemaakte afspraken, is verkocht aan Broekhuis Holding. De verkoop leidt tot een netto boekwinst van ruim € 0,4 miljoen.

Stern en Ford

Na verkoop van de vestiging in Amersfoort heeft Stern besloten de verkoop van Ford in Soest te staken en de werkplaats in Soest onder het management van SternPoint te brengen tot het moment dat een goed plan voor een universeel garagebedrijf in Soest en omgeving is uitgewerkt.

Zoals eerder bekend gemaakt worden alle Ford bedrijven van Stern Groep versneld samengevoegd op één administratief systeem en in één vennootschap. Alle Ford vestigingen van Stern vormen thans een nagenoeg aaneengesloten verzorgingsgebied in voornamelijk de Randstad. Een aaneengesloten verzorgingsgebied geeft optimale mogelijkheden de bedrijfsprocessen vergaand te integreren, waardoor aanmerkelijke synergie voordelen gerealiseerd kunnen worden. Aan het realiseren van die voordelen wordt in 2014 prioriteit gegeven.

Management van Ardea Auto

Na het vertrek van Jan-Bas Veltman en de andere invulling van de betrokkenheid van Marijn van Kalmthout is besloten het Directieteam van Ardea Auto onder aanvoering van Gerrit Klock uit te breiden met Guus Baris. Het Directieteam van Ardea Auto bestaat dan uit Gerrit Klock, statutair directeur en lid van de Groepsraad van Stern Groep, John van Haaster, directeur Ardea Auto Noord, Guus Baris, directeur Ardea Auto Zuid, René Stolwijk (controller) en Marco Steenwijk (business controller). Marijn van Kalmthout blijft commercieel betrokken bij Ardea Auto voor bewerking van de groot zakelijke markt.