Gepubliceerd: 01-07-2016 18:09

Stern Groep NV, Nederlandse beursgenoteerde automotive groep, maakt bekend dat Faciliteit A (retail financiering) van € 70 miljoen is verlengd tot 30 juni 2017 en dat Faciliteit B (financiering van de leaseportefeuille) verder is verhoogd van € 130 miljoen tot € 160 miljoen. Het totaal van de beschikbare bankfaciliteiten komt daarmee op € 230 miljoen (was € 200 miljoen). Vanwege de betere performance van Stern zijn de rente opslagen boven 3 maands euribor duidelijk verlaagd. De financierende banken (ING Bank, ABN-AMRO Bank en Rabobank) hebben elk een gelijk aandeel in de totale financiering.

SternLease blijft groeien
Na de sterke groei van de laatste jaren is de leaseportefeuille van SternLease het eerste halfjaar van 2016 opnieuw toegenomen met bijna 500 contracten tot 9.530 operationele leasecontracten (+5,4%). Voor het tweede halfjaar wordt verwacht dat het groeitempo enigszins zal versnellen. De boekwaarde van de leaseportefeuille was eind 2015 ruim € 160 miljoen, eind juni 2016 was dit bedrag opgelopen tot ruim € 167 miljoen. Eind 2016 zal naar verwachting een niveau van ruim € 175 miljoen worden bereikt. Het is de verwachting dat de groei ook in 2017 aanhoudt. Door de grotere omvang van de leaseportefeuille komen andere vormen van leasefinanciering binnen bereik.

Klik hier voor de pdf van het volledige persbericht d.d. 01 juli 2016

Press here for the press release dated 01 July 2016 in English