Gepubliceerd: 11-11-2016 14:48

Stern Groep, Nederlandse beursgenoteerde automotive groep, maakt bekend dat goede voortgang wordt gemaakt met de verkoop van meer onroerend goed. In september 2016 is een pand in Amsterdam, dat verhuurd werd aan derden, verkocht. Onlangs is een letter of intent getekend met een Nederlandse belegger inzake de Sale+Leaseback van het in januari 2016 aangekochte hoofdkantoor aan de Pieter Braaijweg te Amsterdam. Het pand wordt tegen marktconforme condities teruggehuurd voor een periode van 12 jaar. Stern Groep realiseert op beide panden een boekwinst van ruim € 5 miljoen voor belastingen.

De verkoop van het aan derden verhuurde Amsterdamse pand is inmiddels geheel afgewikkeld. De transactie met betrekking tot het hoofdkantoor zal nog dit jaar worden afgerond. De belegger heeft geen financieringsvoorbehoud gemaakt en zal de komende weken een technisch due diligence onderzoek laten uitvoeren, waarna de transactie kan worden afgewikkeld. Onlangs is nog een letter of intent gesloten inzake een ander pand in Amsterdam dat aan derden wordt verhuurd. Na een nog uit te voeren technisch due diligence onderzoek wordt deze transactie naar verwachting in Q1-2017 afgerond. Ook op deze transactie wordt een boekwinst gerealiseerd. Inclusief de Sale+Leaseback van 10 strategische dealerpanden in Q4-2015 worden goede vorderingen gemaakt met het vrijmaken van liquiditeiten voor de financiering van de verdere (autonome) groei van de lease portefeuille van Stern Financial Services.

De Q3-2016 cijfers van Stern Groep zullen worden gepubliceerd op 15 november 2016 nabeurs.

Klik hier voor de pdf van het volledige persbericht d.d. 11 november 2016

Press here for the press release dated 11 November 2016 in English