Gepubliceerd: 10-07-2017 18:55

Stern Groep N.V., beursgenoteerde Nederlandse marktleider in automotive retail en services, maakt bekend dat het onder de naam SternPoint twee nieuwe vestigingen opent voor schadeherstel en eenvoudige onderhoudswerkzaamheden.

Aantal SternPoint vestigingen naar achttien

Per 1 juli 2017 neemt SternPoint de schadevestiging in Groningen over van de heer Jan Been, een lopend bedrijf waar SternPoint merk-erkend autoschadeherstel zal toevoegen voor de merken KIA en Opel. In Hoorn opent SternPoint eveneens op 1 juli een nieuwe vestiging waar het de merk-erkenningen voor VW, Audi, Seat, Skoda, Opel en KIA zal krijgen. Momenteel worden de panden geschikt gemaakt voor (merk-erkend) autoschadeherstel en andere werkzaamheden, waaronder eenvoudige onderhoudswerkzaamheden, het monteren van trekhaken, ruitreparatie en -vervanging, bedrijfswagen bestickering, aanbrengen van glasfolie en het wisselen van wielen en banden.

Recent breidde SternPoint uit van 12 naar 16 vestigingen. Met de twee nieuwe locaties komt het totaal aantal vestigingen nu op 18 en is een volgende stap gezet in het realiseren van het eind 2018 beoogde landelijk dekkende netwerk van circa 25 vestigingen. Om het netwerk te completeren worden nog enkele vestigingen gezocht in het noorden, oosten en zuiden van Nederland.

SternPoint kiest voor Metalak

Op alle 18 SternPoint vestigingen zal voortaan worden samengewerkt met Metalak, die verantwoordelijk is voor de import, marketing, verkoop en distributie van Spies Hecker autoreparatielakken. Metalak is reeds partner van SternPoint op zeven locaties. De samenwerking verloopt naar volle tevredenheid, hetgeen aanleiding is geweest om op alle vestigingen over te stappen op Metalak.

Over SternPoint

SternPoint (voorheen SternSchade) telt op dit moment 16 vestigingen en repareert schades aan personen- en bestelauto’s in Amsterdam (3x), Amstelveen, Bunnik, Geldrop, Harderwijk, Heemstede, ’s-Hertogenbosch, Houten, Lelystad, Nijkerk (ook schadereparatie van trucks en zwaar materieel), Purmerend, Rotterdam, Wateringen en Wormerveer. In 2016 werden door 203 schadeprofessionals in totaal 22.937 schades afgehandeld. SternPoint is door meerdere autofabrikanten gecertificeerd voor zogenaamd merk-erkend schadeherstel en richt zich op het repareren van schades voor verzekeraars, geselecteerde leasemaatschappijen en fleetowners. Daarnaast repareert SternPoint schades aan auto’s met een SternPolis of één van de andere financiële mobiliteitsproducten van Stern.

Klik hier voor de pdf van het volledige persbericht d.d. 10 juli 2017